Electronic Arts, wydawca gier z serii Battlefield, sprzedał prawa do ekranizacji tego tytułu Paramount Television i Anonymous Content.
Paramount Television oraz Anonymous Content ogłosiły, że weszły w posiadanie praw do ekranizacji marki Battlefield, dziecka firm Electronic Arts i DICE. Celm nabywców jest przeniesienie tej bardzo popularnej serii gier na mały ekran. Nie wiadomo jeszcze, która sieć będzie nadawać serial, ale umowa między stronami zakłada, że trafi on do którejś z telewizji kablowych. Czy będzie ona dostępna w pakietach standardowych, premium czy też poprzez dystrybucję internetową, nie zostało jeszcze określone.
Twórcy serialu będą mieli duże pole do popisu. Hitowa seria strzelanek przez lata rozgrywała się w bardzo różnych czasach. Gracze brali udział w II Wojnie Światowej, walczyli w Wietnamie, w przyszłości roku 2142, a najnowsza część gry przenosi rozgrywkę do I Wojny.
Wygląda na to, że zarówno producenci kinowi, jak i telewizyjni znowu próbują romansować ze światem gier komputerowych. Dotąd nie były to zazwyczaj projekty udane, zarówno komercyjnie, tak i artystycznie. Tegoroczny film "Warcraft" bazujący na grze o tym samym tytule, zarabia stosunkowo niezłe pieniądze, które zawdzięcza dobrej oglądalności na rynku chińskim. Być może ta sytuacja skłania producentów, by ponownie spróbować połączyć świat gier z kinem czy telewizją.
mn/hollywoodreporter.com