Kto najlepiej zna Warszawę i jej zakamarki? Oczywiście sami warszawiacy! I to oni stali się bohaterami wyjątkowych spotów ukazujących nieznane i nieoczywiste atrakcje turystyczne miasta.
Kasia, Dagmara i Filip – oto trójka młodych mieszkańców stolicy, którzy zgłosili najciekawsze trasy w ramach akcji „I Love Warsaw”, prowadzonej na platformie Otwarta Warszawa. Dzięki nim poznajemy pełne kontrastów zakamarki Pragi, artystyczny klimat Saskiej Kępy i tonące w zieleni Powiśle. W filmach próżno szukać wyłącznie znanych i odwiedzanych przez setki tysięcy ludzi miejsc - bohaterowie zabrali nas w podróż osobistą i intymną, poza utartymi szlakami turystycznymi.
Spoty filmowe nie powstałyby bez warszawiaków, którzy przyłączyli się do akcji „I Love Warsaw”. Przez ponad miesiąc zgłaszali oni swoje trasy za pośrednictwem platformy Otwarta Warszawa. Powstało niemal 50 tematycznych wycieczek po ukochanych zakątkach mieszkańców - co ciekawe, większość wcale nie opisywała centrum miasta. Szczególną popularnością cieszyły się okolice Wisły, Żoliborz, Bielany i Praga, ale nie zabrakło też tras z Targówka Fabrycznego czy Gocławia. Do zabawy włączyli się także mieszkający w Warszawie obcokrajowcy. Uczestnicy konkursu wykazali się niezwykłą wyobraźnią, proponując wyprawy śladami dawnej bohemy, taniego ciucha, rozsianych po mieście leżaków i wielu innych ciekawostek. Nadesłane szlaki oceniło jury, w którego skład weszła m.in. znana podróżniczka Beata Pawlikowska, dziennikarka Beata Chomątowska, aktor Krzysztof Kwiatkowski czy warszawski dziennikarz i aktywista Mamadou Diouf.
Filmy z udziałem autorów tras to jednak niejedyny efekt projektu. Powstały także broszury on-line, przedstawiające pięć najwyżej ocenionych pomysłów. Wystarczy wejść na stronę akcji www.ilovewarsaw.pl , wydrukować autorskie opisy oraz specjalnie opracowane mapy i… wyruszyć w podróż po nieznanych zakamarkach miasta.
Realizując projekt „I Love Warsaw” miasto wytycza zupełnie nowe trendy w kształtowaniu oferty turystycznej. Korzystając z coraz popularniejszej metody crowdsourcingu, czyli procesu komunikowania się z dużą liczbą osób w celu pozyskania wiedzy, opinii i innowacyjnych rozwiązań. Wszystkie zgłoszone trasy, nagrodzone propozycje i spoty z warszawiakami można obejrzeć na stronie www.ilovewarsaw.pl.
um.warszawa.pl / mm