Szafy pełne wódki, setki tysięcy złotych wydane na zbytki i rozrywkę dla ludzi Platformy Obywatelskiej, wreszcie miliony złotych rozdysponowane wśród zaprzyjaźnionych mediów i firm doradczych z budżetów spółek skarbu państwa. Tak wygląda bardzo wstępny bilans audytu w ministerstwach i państwowych spółkach po ośmiu latach rządów ludzi Donalda Tuska i Ewy Kopacz. „Tak się doiło państwo!” – brzmi tytuł na okładce nowego wydania tygodnika „ABC”.
Dziennikarze tygodnika „ABC” dotarli do bulwersującej informacji dotyczącej posunięć byłego szefostwa spółki PKP Intercity. Poprzedni zarząd spółki zgodził się na podpisanie umowy wartej 14 mln zł zaledwie tydzień przed końcem swojego urzędowania. Tę olbrzymią kwotę wydano niemal w całości w ciągu... miesiąca od podpisania umowy.
Według informacji tygodnika „ABC” na początku listopada ub.r., kilka dni przed odwołaniem władz spółki, doszło do podpisania umowy z firmą zajmującą się zakupem mediów dla działań wizerunkowo-produktowych na rzecz PKP Intercity. Umowa ma obowiązywać do września tego roku, czyli przez najbliższe dziewięć miesięcy. Sęk w tym, że według informacji, do których dotarli reporterzy „ABC” niemal całą kwotę zawartą w umowie rozdysponowano w ciągu miesiąca, czyli jeszcze przed nowym rokiem. To prawie 14 mln zł! Czym więc do września zajmować będzie się ta firma? Z nieoficjalnych informacji, do których dotarli dziennikarze tygodnika „ABC”, nowy zarząd spółki jest zbulwersowany decyzjami swoich poprzedników.
– Pragnę poinformować, że rzeczywiście taka umowa została zawarta. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu ograniczonego było prowadzone przez spółkę PKP Intercity. Dotyczyło planowania oraz zakupu mediów dla działań wizerunkowo-produktowych. Zapisy umowy stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa, zatem nie możemy podać więcej szczegółów. Pragnę jednak dodać, że PKP S.A. będzie dokładnie sprawdzać kwestie związane z realizacją tej umowy – poinformowała Paulina Jankowska z biura prasowego PKP SA.
Tak właśnie mógł wyglądać mechanizm decyzji urzędników i szefów spółek skarbu państwa w ostatnich tygodniach urzędowania, po przegranych przez Platformę Obywatelską i PSL wyborach.
Dziennikarze „ABC” zaglądają do tworzonych w ministerstwach i państwowych spółkach audytów.
Beata Szydło dostała niechciany spadek po swojej poprzedniczce Ewie Kopacz. Nie chodzi jednak tylko o wszechobecną nieprzyjemną woń po papierosach, ale alkoholowe zakupy w KPRM. Szefowa Platformy kupowała najchętniej wino, likiery, koniaki i wódkę – ok. 350 sztuk – wynika z przeglądu rządowej „piwniczki”. „Doktor Ewa” najwyraźniej uznała, że służbowo, do celów reprezentacyjnych można się towarzysko napić i alkohol musi być na stanie kancelarii premiera – czytamy w nowym wydaniu tygodnika „ABC”.
Co jeszcze odkryli nowi ministrowie porządkując zamówienia publiczne, prenumeraty i stany rządowych magazynów – można przeczytać w nowym wydaniu tygodnika „ABC”, dostępnym w sprzedaży od poniedziałku 25 stycznia. „ABC – tygodnik aktualny, bezkompromisowy i ciekawy” jak co tydzień dostarcza czytelnikom zestaw emocjonujących i zaskakujących artykułów do przeczytania. Zapraszamy do lektury i na stronę tygodnika www.abctygodnik.pl oraz na profil ABC na Facebooku - www.facebook.com/ABCtygodnik