Popularna sieć fast food chciała dobrze, ale wyszło dość wstydliwie. Do dziecięcych zestawów dołączono opaski mierzące aktywność fizyczną, które powodowały podrażnienia skóry.
McDonald's nie kojarzy się ze zdrowiem, to oczywiste. Jednak marketingowcy sieci od dawna starają się przekonywać, że ich produkty nadają się do zbilansowanej diety, czy nawet nie przeszkadzają sportowcom. Teraz, w trakcie Igrzysk Olimpijskich, których McDonald's jest partnerem, również wykorzystano okazję do promocji zdrowego trybu życia.
Kanadyjskie i amerykańskie placówki sieci, miały w swojej ofercie dla dzieci opaski mierzące aktywność fizyczną. Dołączane one były jako gadżet do zestawów Happy Meal. Opaska o nazwie „Step-it” mierzy liczbę kroków i miga w zależności od tego, jak szybko idzie lub biegnie nosząca ją osoba. Miało to zachęcić dzieciaki do aktywności fizycznej.
Niestety opaska została wycofana z oferty już po niecałych dwóch dniach. Okazało się, że powodowała ona podrażnienia skóry u noszących ją dzieci. McDonald's nie mógł być obojętny na liczną ilość zgłoszeń o tej sprawie.
mn/engadget.com