Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA od dziewięciu miesięcy rozgrzewa nasze serca, przypominając ważne wydarzenia z historii Polski, przybliżając życiorysy bohaterów oraz promując postawy patriotyczne wśród młodzieży. 14 grudnia 2016 r. w warszawskim Muzeum Gazownictwa odbyło się uroczyste podsumowanie programu, w którym udział wzięli udział m.in. wicepremier prof. Piotr Gliński oraz Kombatanci – Żołnierze Wyklęci.
Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza wspiera dziedzictwo i kulturę narodową, a także działania na rzecz propagowania nauki oraz aktywności sportowej. Ważnym zadaniem Fundacji są również edukacja historyczna, budowanie narodowej tożsamości i kultywowanie pamięci o polskich bohaterach.
Jednym z kluczowych przedsięwzięć Fundacji PGNiG jest realizowany od lutego 2016 r. program „Rozgrzewamy Polskie Serca”. Jego głównym celem są działania na rzecz podnoszenia świadomości historycznej Polaków, przede wszystkim młodzieży. W tym czasie udało się zrealizować niemal 40 różnego rodzaju projektów. Fundacja PGNiG wsparła produkcję filmów „Warszawa 1935 – Wola”, „Historia Roja”, „Zanim będzie za późno” oraz „Wyklęty”, wspomogła renowację należących do polskich wspólnot zabytków sakralnych na terenie byłego Związku Sowieckiego, a także sfinansowała wydanie książki „Harcerską drogą do niepodległości. Od >>Czarnej Jedynki<< do Komitetu Obrony Robotników". Do 4 000 polskich szkół trafia także comiesięczna prenumerata magazynów historycznych, a weterani Powstania Warszawskiego zostali objęci programem „Rachunek Wdzięczności PGNiG” przewidującym duże dofinansowania do opłat za gaz.
Cieszę się, że „Rozgrzewamy Polskie Serca” już teraz okazuje się dużym sukcesem PGNiG. To spółka mocno związana z naszą historią i tradycją, umiejąca dostrzegać i wspierać przedsięwzięcia kluczowe z punktu widzenia teraźniejszości i przyszłości naszego społeczeństwa
– mówi wicepremier prof. Piotr Gliński.
Program przyniósł wiele ciekawych działań w obszarach edukacji historycznej, rozwoju kultury oraz wsparcia weteranów walki o polską niepodległość. Mam nadzieję, że w kolejnych latach liczba wartościowych przedsięwzięć otaczanych opieką spółki i Fundacji PGNiG będzie stale rosnąć
– dodaje minister Gliński.
W ramach „Rozgrzewamy Polskie Serca” Fundacja PGNiG wykorzystuje różnorodne formy komunikacji, dopasowane są one do szerokiej grupy odbiorców programu. Wśród nich znalazły się m.in. filmy fabularne i dokumenty, koncerty i słuchowiska muzyczne, wystawy, festiwale, audycje edukacyjne oraz biegi pamięci.
Jako strategiczny podmiot krajowego sektora energetycznego Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo jest częścią narodowej wspólnoty. Chcemy dawać temu czytelny wyraz nie tylko na płaszczyźnie biznesowej, gdzie twardo i bez kompleksów bronimy polskich interesów gospodarczych, ale też w zaangażowaniu społecznym spółki
– zaznacza Janusz Kowalski, wiceprezes zarządu PGNiG SA.
Naszymi działaniami udowodniliśmy, że warto jest wyjść przed szereg i odważnie realizować nowoczesną politykę edukacyjną i historyczną
– uzupełnia Janusz Kowalski.
Aby skutecznie dotrzeć do młodzieży, w prowadzonych działaniach wykorzystywane są profile na Facebooku i YouTube. „Rozgrzewamy Polskie Serca” na Facebooku od marca śledzi już ponad 9 200 fanów. Największy zasięg osiągnął post promujący film „Warszawa 1935 Wola” – 410 644 odsłon.
Z rekordową reakcją fanów wynoszącą niemal 3 500 polubień spotkał się post zapowiadający film „Zanim będzie za późno” przybliżający politykę wschodnią śp. Prezydenta RP, prof. Lecha Kaczyńskiego. Zwiastun tego dokumentu wyświetlony został ponad 113 tysięcy razy. Od marca do grudnia 2016 r. na profilu opublikowanych zostało 380 grafik i 15 filmów.
komunikacjaplus / mm