Kraje, które mają więcej własnych centrów finansowych, gdzie decyzje zapadają w ich stolicach, stają się bogatsze – mówi Michał Krupiński, prezes zarządu Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń S.A., w rozmowie z Jackiem i Michałem Karnowskimi w najnowszym numerze tygodnika „wSieci”.
Prezes PZU S.A. komentuje sfinalizowanie zakupu przez PZU i Polski Fundusz Rozwoju prawie 33 proc. akcji Banku Pekao SA od włoskiego UniCredit: – Wielu ludzi pracowało na ten sukces, zarząd PZU i PFR, pracownicy naszych firm oraz doradcy w tej skomplikowanej i trudnej transakcji. Nie udałoby się zwłaszcza bez wsparcia wicepremiera Mateusza Morawieckiego, który jako były szef banku służył nam swoją wiedzą i doświadczeniem, realizując jeden z ważnych celów wyznaczonych przez panią premier Beatę Szydło. Chciałbym zaznaczyć, że transakcja jeszcze się nie zakończyła, a samo podpisanie umowy stanowi pierwszy krok. Potrzebne są jeszcze odpowiednie zgody regulacyjne, a PZU będzie musiał wyemitować obligacje podporządkowane celom finansowania zakupu. Wykażemy czarno na białym, w ciągu następnych miesięcy i lat, że potrafimy jeszcze lepiej zarządzać Pekao z korzyścią dla polskich rodzin oraz przedsiębiorstw, także po to, aby udowodnić krytykom repolonizacji, że nie mają racji.
Prezes Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń zdradza też cel, jakim kierowano się decydując się na tak olbrzymią transakcję: – Podstawowym motywem transakcji jest analiza ekonomiczna. Spory wzrost wartości akcji Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń na giełdzie po jej ogłoszeniu wskazuje na to, że inwestorzy również bardzo pozytywnie oceniają ten ruch PZU oraz osiągnięte przez nas w negocjacjach warunki. By zobrazować skalę, w jakiej operujemy, przypomnę, że Pekao SA to bank, z którym prawie połowa polskich firm ma jakąś relację, a niemal jedna czwarta ma depozyty w tym banku. Dla porównania: kiedy pracowałem w Bank of America, wiedzieliśmy, że bank ten finansuje 27 proc. firm amerykańskich.” – czytamy w tekście.
Więcej o szczegółach transakcji i dalszych planach PZU w najnowszym wydaniu tygodnika „wSieci”. Już 12 grudnia w kioskach w całej Polsce, także w formie e-wydania na urządzenia mobilne na http://www.wsieci.pl/e-wydanie.html.